[bullets icon=”0327.png”]
  • Aquafitness
    Het is de ideale manier om het ouderdomsproces tegen te gaan en fit en gezond te blijven.
    De bewegingen worden vooral in verticale positie in het water uitgevoerd waardoor de weerstand wordt gemaximaliseerd. In tegenstelling tot zwemmen is hier niet de snelheid, die een rol speelt maar de intensiteit, duur en de hartfrequentie, die men bereikt.
    Zo kunnen de oefen- en trainingsvormen sterk gevarieerd zijn van zeer licht tot extra zwaar. Effecten kunnen bereikt worden ten aanzien van balans, coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht en snelheid.[table “” not found /]

     

  • Aquajoggen
    Aquajoggen is een vorm van fitnesstraining waarbij je als deelnemer met een drijfband (=aquabelt) rechtop zweeft in diep water.
    Terwijl je in het water zweeft worden er onder begeleiding diverse oefeningen uitgevoerd. Door de weerstand van het water wordt de conditie verbeterd en de spieren versterkt.  De gewrichten, spieren en pezen worden minimaal belast.[table “” not found /]
  • Seniorzwemmen (vrij zwemmen)
    Seniorenzwemmen is een verantwoorde en gezonde bewegingsvorm. Je beweegt ontspannen en op eigen tempo door het water. Het doel van deze bewegingsvorm is de spieren en de gewrichten losser te maken en de conditie te verbeteren om een betere fitheid te bekomen.[table “” not found /]
    Opgelet: niet geldig tijdens de schoolvakanties!
[/bullets]

Bron: www.genk.be